FANDOM

Ukłon - rodzaj sztuczki dla psa.

Przebieg

To stosunkowo łatwa sztuczka do nauczenia. Problemy mogą być z psiakami, które niedawno uczyły się siadania lub warowania.

Ustawiamy się ze smakołykami przed stojącym psem. Smakołyk wsuwamy między jego łapy tak, żeby sięgając ugiął przednie łapy. Na początku nagradzajmy każde ugięcie i zwiększajmy stopień trudności. Uważajmy, aby nie chwalić psa, gdy zgina tylne nogi i próbuje się położyć. Tylne łapy muszą być proste, a przednie łokcie dotykać ziemi. Stopniowo redukujemy ruch ręki i wprowadzamy komendę głosową.

Przygotujmy się na konieczność co najmniej kilkunastu powtórek ćwiczenia na każdym etapie nauki.

W przypadku, gdy pies próbuje się kłaść starajmy się mu to uniemożliwić, np. podtrzymujemy lekko pod brzuchem. Nie nagradzajmy, gdy pies się kładzie.

Ukłon można też wychwycić z codziennego życia psa, np. gdy się przeciąga lub zaprasza do zabawy. Pochwalmy wtedy i jak najszybciej dajmy smakołyka. Po kilku razach psiak zrozumie o co nam chodzi i będziemy mogli wprowadzić komendę słowną.

Ukłon to bardzo praktyczna umiejętność. Przydaje się w tańcu z psem lub do zakończenia domowego pokazu psa przed gośćmi.

Powodzenia!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki