FANDOM

Taniec z psem - rodzaj sztuczki. Angielska nazwa tego sportu brzmi: Musical Canine Freestyle. Dla widza sprawia wrażenie wspólnego tańca psa i jego pana. W rzeczywistości jest jednak połączeniem różnych sztuczek, które pies wykonuje w rytm muzyki, z pamięci lub znaki właściciela.

Typy tańca

Wyróżnia się dwa typy tańca z psem: heelwork to music, freestyle. Heelwork to music to wykonywanie różnych figur przez psa przy nodze właściciela w rytm odpowiednio dobranej muzyki. Freetyle daje dużo większą swobodę zaprezentowania pomysłowości oraz umiejętności. Pies może wykonywać dowolne figury, łącznie z tymi, które wykonuje daleko od przewodnika. Program, któremu towarzyszy odpowiednio dobrana do układu muzyka, oceniany jest podobnie jak np. łyżwiarstwo figurowe. Są figury obowiązkowe, a każdemu trikowi przyznaje się odpowiednią ilość punktów. Ponadto oceniana jest spójność układu, posłuszeństwo psa oraz ogólna widowiskowość.

Kategorie oraz przebieg

Zawody odbywają się w kilku kategoriach:

  • indywidualnej - jeden pies, jeden przewodnik
  • duet - dwa psy, dwóch przewodników
  • zespołowej - trzech lub więcej przewodników z psami
  • podwójnej - jeden przewodnik z dwoma psami

Zabronione jest zachęcanie psa do wykonywania figur za pomocą smakołyków czy zabawek. Układ powinien trwać od 3 do 6 minut.

Dog dancing (DD) to połączenie obedience z muzyką. Może go ćwiczyć każdy pies chętny do pracy. W Polsce dyscyplina ta stawia dopiero pierwsze kroki. Powstają szkoły, w których ludzie spotykają się i ćwiczą tą dyscyplinę. Nie ma jednak oficjalnego klubu psa tańczącego.

Elementy tańca z psem:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki