FANDOM

Artykuł
Rhodesian Ridgeback
Rhodesian Ridgeback3
Rasa psa/Nazwa Rhodesian Ridgeback
Pochodzenie/Nazwa Afryka Południowa
Inne nazwy Afrykański lwi pies
Rhodesian Ridgeback - Dostojny i budzący respekt pies gończy, który niegdyś wykorzystywany był do polowań na lwy.

Rysy historyczne

Rasa wyhodowana przez Burów w końcu XIX wieku; jej wzorzec został zatwierdzony w Rodezji (dziś Zimbabwe) w 1922 roku. Ridgeback zasłynął z wielkiej wytrwałości i sprawności w czasie polowań na lwy. Dziś, jako pies stróżujący, jest wiernym i serdecznym ulubieńcem rodziny.

Charakter

Są to psy niezwykle inteligentne. Bardzo aktywne, codziennie potrzebują dużej dawki ruchu. Odważne, pewne siebie, nie raz potrafią walczyć o dominację wśród członków rodziny. Dlatego już od szczeniaka należy szkolić go stanowczo i konsekwentnie, jednak nie na tyle by bić lub krzyczeć na zwierzę.

Wygląd

Ridgeback, zawdzięcza swą nazwę wyraźnie zaznaczonemu na grzbiecie
Rhodesian Ridgeback7

wyraźnie zaznaczony pas sierści

pasmu sierści, która rośnie w przeciwieństwie do reszty w kierunku głowy. Barwą sierści, jak również mężnym sercem ten pies przypomina lwa, który był niegdyś jego łupem.
  • Ogon: mocny, zwężający się.
  • Szata: krótka, gładka, wyraźnie zaznaczony pas sierści, dozwolony biały znak na piersi.
  • Głowa: szeroka, płaska czaszka.
  • Łapy: zwarte, dobrze wysklepione palce.
  • Ogólna budowa: silny tył, długa, muskularna szyja, mocna, głęboka klatka piersiowa.
  • Wzrost: 61-69cm
  • Waga: 30-39kg

Ciekawostki

  • Niezwykły pas sierści na grzbiecie, rosnącej ,,pod włos", został prawdopodobnie odziedziczony po wymarłym już psie Hotentotów.

Zobacz też

Psy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki