FANDOM

Czy wiesz, że strona Retriever z Nowej Szkocji jest podobna do Nova Scotia Duck Tolling Retriever? Jeśli chcesz wiedzieć więcej, kliknij tutaj!

Retriever z nowej szkocji
RAWR!.jpg
Rasa psa/Nazwa Retriever z Nowej Szkocji
Pochodzenie/Nazwa Kanada
Kolor jasno-brązowy z białym podpaleniem
Sierść średniej długości
Grupa Psy rasowe
Popularne też w: Kanada
Inne nazwy Nova scotia duck tolling retriever, retriever z Nowej Szkocji, toller, Yarmouth toller
Retriever z Nowej Szkocji - rasa, należąca do grupy psów aportujących, płochaczy i psów wodnych, zaklasyfikowana do sekcji psów aportujących. Podlega próbom pracy.

Rys historyczny

Rasa i jej nazwa pochodzi ze wschodnich wybrzeży (Nowa Szkocja) Kanady. Drugi człon nazwy wziął się od angielskiego czasownika "to retrieve" – "przynosić" od zadań, jakie spełniają te psy w myślistwie. Retrievery z Nowej Szkocji były używane do polowania na kaczki. Myśliwy zachęcał psa do zabawy na brzegu jeziora, a kiedy zaciekawione ptaki podpływały bliżej, wtedy padał strzał. Zestrzelone kaczki, pies aportował z wody na brzeg.

Wygląd

Budowa

Retrievery z Nowej Szkocji mają kościec średni lub ciężki i zwartą budowę ciała. Silnie umięśnione, o głębokiej klatce piersiowej, przystosowane są do aportowania nawet z bardzo zimnej wody.

Szata i umaszczenie

Tollery posiadają gęsta sierść o obfitym podszerstku. Barwa sierści to różne odcienie czerwonego i pomarańczowego koloru. Często, na okrywie włosowej, pojawiają się białe znaczenia (klatka piersiowa, stopy, maska i koniec ogona). Sierść może nieznacznie falować jedynie na grzbiecie. Pigment  nosa, warg i powiek powinien zlewać się z kolorem sierści, lub być czarny.

Zachowanie i charakter

Tollery to psy wrażliwe i rodzinne. Inteligentne, czujne i radosne łatwo się uczą i są tolerancyjne wobec dzieci, także w stosunku do innych zwierząt. Żywiołowe, pewne siebie, nie są nadmiernie szczekliwe. Ze względu na dużą aktywność psy tej rasy, do prawidłowego funkcjonowania, wymagają możliwości codziennego zaspokojenia potrzeby ruchu i pracy.

Użytkowość

Wszechstronnie użyteczne, spełniają się w roli psów myśliwskich, jak i psów rodzinnych, do towarzystwa. Zwinne, szybkie i inteligentne, doskonale sprawdzają się w grach i sportach, np. w testach sprawności fizycznej i posłuszeństwa, agility, flyballu czy frisbee.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki