FANDOM

Posokowiec hanowerski
Posokowiec hano. 2.jpg
Rasa psa/Nazwa Posokowiec hanowerski
Pochodzenie/Nazwa Niemcy
Kolor karmelowy, podpalany pysk
Sierść gładka
Grupa Working Dogs
Popularne też w: Niemczech
Inne nazwy Hannoverscher Schweisshund,

Hanoverian Mountain Hound

Posokowiec hanowerski – jedna z ras psów myśliwskich należąca do grupy psów gończych, posokowców i ras pokrewnych. Zaklasyfikowana do sekcji posokowców. Typ wyżłowaty. Podlega próbom pracy.

Krótki rys historyczny

Użytkowość

Pies myśliwski, wykorzystywany jako gończy. Jest psem używanym do tropienia postrzałków jelenia, tzw. dolnym wiatrem (po farbie), nawet do 40 godzin po strzale. Pies wyjątkowo jednostronny; nie podejmuje tropów sarny i dzika.

Temperament

Charakter spokojny, zrównoważony i pewny. Oddany i przywiązany do swojego właściciela. Powściągliwy w stosunku do obcych.

Budowa

Jest psem średniej i proporcjonalnej wielkości. Kończyny są dobrze ustawione i silnie umięśnione, co klasyfikuje psy tej rasy do wytrwałej pracy. Szeroka i głęboka klatka piersiowa. Posiada typowy dla siebie wyraz twarzy dzięki klarownym, ciemnym oczom i nieco pofałdowanemu czołu.

Szata i umaszczenie

Czerwone jest podstawowym umaszczeniem tej rasy. Oscyluje ono od jasno płowo-czerwonego do ciemnego, nawet może sprawiać wrażenie czarnego. Szata: włosy krótkie, gęste, ostre, tylko na tylnych częściach ud nieco dłuższe i grubsze. Owłosienie ogo­na mocne i gęste.

Utrzymanie

Niezbędna jest duża ilość ruchu oraz szkolenie.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki