FANDOM

Petit Basset Griffon Vendéen
Petit 2.png
Rasa psa/Nazwa Petit Basset Griffon Vendéen
Pochodzenie/Nazwa Francja
Kolor Sierść biała w ciemne łaty
Sierść Szata sztywna, dość długa
Grupa Working Dogs
Popularne też w: Francji, Wielkiej Brytanii
Inne nazwy PBGV, Basset szorstkowłosy vendéen

Petit Basset Griffon Vendéen - jedna z ras psów , należąca do grupy psów gończych i posokowców, znajduje się w sekcji krótkonożnych psów gończych. Podlega próbom pracy.

Rys historyczny

Petit Basset Griffon Vendéen jest krótkonożnym psem gończym, który wraz z Grand Basset Griffon Vendéen, pochodzi od wysokonożnego Griffon Vendéen. Wyhodowany został w regionie Wandea (Vendée) w południowo-zachodniej Francji pod koniec XIX wieku, przez hrabiego Christiana d'Elve z Maxenne.

Użytkowość i charakter

Petit Basset Griffon Vendéen to miniaturowy basset o proporcjonalnie zmniejszonych wymiarach, który zachował pasję łowiecką, żywe usposobienie i werwę. Obecnie używany jest do polowań na zające i króliki. Przyjazny wobec ludzi i dzieci, potrzebuje możliwości realizowania swoich potrzeb ruchowych.

Popularność

Petit Basset Griffon Vendéen jest bardzo popularny we Francji, zdobywa także popularność na wystawach w Wielkiej Brytanii.

Ciekawostki

  • Słowo Griffon we Francji oznacza psa o szorstkim, długim włosie.
  • Według Hansa Räbera istnieje możliwość, że przodkiem Petit Basset Griffon Vendéen mógł być mały briquet.

Swoimi słowami

Petit Basset Griffon Vendéen - niewielki pies gończy z rodziny posokowców.

Ta rasa często jest znana ze skrótu PBGV. Ekstrawertyczny z natury, Petit Basset Griffon Vendéen staje się coraz powszechniej docenianym psem do towarzystwa.

Popularny piesek

Są to przyjazne, żywe psy, choć z silnym charakterem. Zawsze chętnie włączają się w życie rodzinne, bardzo dobrze się czują, gdy mają dużo ruchu. Ich szorstka, sztywna szara jest łatwa w utrzymaniu, powstała w celu ochrony psa przed ostrą roślinnością podczas buszowania po zaroślach. Aby usunąć błoto z szat, wystarczy ją wyczesać po wyschnięciu. Długiej szaty zwykle się nie przycina. Sfory tych psów są trzymane do polowania na króliki i zające, nic więc dziwnego, że na spacerze Petit Basset rzuci się w pogoń za każdym takim zwierzęciem

Historia

Wiele ras psów gończych powstało we Francji i tak też było z PBGV. Rasa należy do grupy gryfonów z Wangei, do której należą co najmniej cztery rasy różniące się wysokością. Istnieją dwie rasy typu basset, jednak gdy podczas gdy PBGV jest dziś popularny, jego nieco większy kuzyn, Grand Basset Griffon Vendéen jest poza swoją ojczyzną jest poza swoją ojczyzną praktycznie nieznany. "Basset" w nazwie rasy odnosi się do krótkich nóg, a "Griffon" do szorstkiej szaty. Wszystkie te rasy powstały w departamencie Wandei we Francji, przy czym obie "bassetowate" formy rozdzielono dopiero w 1950 roku.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki