FANDOM

Fakty mity Pedigree.png
MIĘSO I SUROWCE POCHODZENIA ZWIERZĘCEGO

Właściwa dieta psa musi zawierać odpowiednia ilość pełnowartościowego białka. Najlepszym źródłem takiego białka jest mięso i surowce pochodzenia zwierzęcego. Warto przy tym zaznaczyć, że pożywienie oparte na jednym rodzaju mięsa jest zwykle niepełnowartościowe. Dopiero właściwe połączenie kilku źródeł białka daje kompletne i zbilansowane pożywienie. Tak jak dzikie zwierzęta zjadają całą upolowana zdobycz, tak puszka Pedigree stanowi kompletne i bezpieczne pożywienie złożone z niezbędnych elementów. Należą do nich właśnie mięso i surowce pochodzenia zwierzęcego. W mokrych karmach Pedigree stanowią one 40-60% składu receptury. Nasze surowce pochodzą ze sprawdzonych źródeł podlegających wszelkim rygorom higieny i bezpieczeństwa żywności. Najczęściej korzystamy z takich surowców jak korpusy drobiowe, wątroby, podgardla, płuca itp. Są to zatem te same rzeczy, które znajdziemy czasem w kuchni człowieka. Co najważniejsze są one źródłem pełnowartościowe białka, tłuszczu oraz witamin i mikroelementów dając przy tym smaczne pożywienie dla każdego psa.

SUROWCE POCHODZENIA ROŚLINNEGO

Psy nie są ścisłymi mięsożercami. Cześć ich diety mogą i powinny stanowić surowce pochodzenia roślinnego. Najczęściej stosowane w Pedigree są różnego rodzaju zboża takie jak pszenica, kukurydza lub ryż. Surowce pochodzenia roślinnego dostarczają przede wszystkim węglowodanów, które spełniają trzy podstawowe funkcje w recepturze karmy mokrej: dostarczają energii pokarmowej, stanowią źródło włókna pokarmowego oraz stanowią „spoiwo”, dzięki któremu kawałki karmy utrzymują swój kształt. Psy doskonale wykorzystują zawartą w zbożach skrobię, która jest łatwoprzyswajalnym źródłem energii. Właściwy dodatek zbóż pozwala zatem na odpowiednie bilansowanie dawki energetycznej w karmie. Ponadto, surowce pochodzenia roślinnego są także źródłem włókna pokarmowego, które odgrywa bardzo ważną rolę w regulacji działania przewodu pokarmowego. Celuloza, pektyny, ligniny to składniki włókna pokarmowego niezbędnego do regulowania perystaltyki przewodu pokarmowego, odżywiania prawidłowej flory bakterii jelitowych i właściwego formowania kału.

OLEJE I TŁUSZCZE

Psy potrzebują w swojej diecie znacznie więcej tłuszczu niż człowiek. Wynika to z innego metabolizmu i przystosowań do wykorzystywania pokarmu opartego w większości na surowcach pochodzenia zwierzęcego. Tłuszcze stanowią przede wszystkim źródło energii pokarmowej, ale również są dostarczycielem nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. W recepturach karm mokrych Pedigree wykorzystywane są źródła zarówno tłuszczy zwierzęcych jak i roślinnych np. oleju słonecznikowego. Właściwe tłuszcze oraz ich ilość decydują tez w dużej mierze o smakowitości karm Pedigree.

DODATKI WITAMINOWO MINERALNE

Kluczem do pełnego zbilansowania karmy dla psów są witaminy i składniki mineralne ich właściwe ilości, proporcje z energią oraz przyswajalność. W odróżnieniu od ludzi psy wymagają innych iloscie większości witamin a niektórych wcale nie potrzebują tak jak witaminy C. W recepturze karm Pedigree znajdują się wszystkie niezbędne dla psów witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (retinol, tokoferol, menadion, cholekalcyferol), rozpuszczalne w wodzie (tiamina, ryboflawina, niacyna, kwas pantotenowy, pirydoksyna, kwas foliowy, kobalamina oraz cholina). Źródłem witamin w karmach Pedigree są surowce, zarówno te pochodzenia zwierzęcego jak i roślinnego a także mieszanki witaminowo-mineralne uzupełniające witaminy, których jest zbyt mało w surowcach. Podobnie jak witaminy, składniki mineralne takie jak wapń, fosfor, sód, potas, magnez, żelazo, miedź, selen, cynk, mangan i jod znajdują się w karmach Pedigree w ilościach spełniających zapotrzebowanie psów. Pochodzą one głownie z surowców podstawowych – mięsa i surowców pochodzenia zwierzęcego, ale także z mieszanek witaminowo mineralnych, ponieważ niektóre minerały takie jak miedź znajdują się w naturalnych surowcach w bardzo niewielkich ilościach niegwarantujących odpowiedniego jej dostarczenia w dawce pokarmowej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki