FANDOM

Owczarek belgijski malinois
MalinoisKufa.jpg
Rasa psa/Nazwa Owczarek belgijski malinois
Pochodzenie/Nazwa Belgia
Kolor Maść szyta na owczarka niemieckiego
Sierść Szorstka, lecz przyjemna w dotyku.
Grupa Owczarki, psy pasterskie
Popularne też w: Belgia, Niemcy, Ameryka, Francja, rzadziej Polska
Inne nazwy Belgian Malinois

Malinois – jeden z belgijskich psów pasterskich, obok groenendaela, tervuerena i laekenoisa, w zależności od narodowego klubu uznawanych za odrębne rasy psów (np. we Francji lub w Stanach Zjednoczonych) lub odmiany w obrębie rasy owczarek belgijski (np. w systematyce ras według FCI.), zaliczane do ras pasterskich i zaganiających, zaklasyfikowane do sekcji psów pasterskich (owczarskich).

Krótki rys historyczny

Został wyhodowany w okolicach miasta Malines, od którego pochodzi nazwa tej rasy.

Użytkowość

Malinois jest chętnie użytkowany w policji, wojsku i w oddziałach antyterrorystycznych. Nadaje się do wszechstronnego szkolenia, także psich sportów.

Zachowanie i charakter

Pies o żywym usposobieniu, o temperamencie podobnym do laekenoisa. Potrzebuje stanowczego i konsekwentnego opiekuna. Wymaga dużo ruchu. Posiada silny instynkt terytorialny, potrafi bronić domu oraz właściciela. W stosunku do obcych powinien być łagodny, ale nie wylewny.

Budowa

Malinois jest średniej wielkości psem krótkowłosym o kwadratowej sylwetce i silnym umięśnieniu. Budową przypomina owczarka niemieckiego.

Szata i umaszczenie

Maść płowa z czarnym nalotem i maską bądź czarna. Sierść jest bardzo krótka na głowie i trochę dłuższa na pozostałych częściach ciała.

Popularność w Polsce

Rasa jest słabo rozpowszechniona w Polsce.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki