FANDOM

Artykuł
Nihon Teria
Terier-japoński-keru.png
Rasa psa/Nazwa Nihon Teria
Pochodzenie/Nazwa Japonia
Sierść krótka, gęsta
Grupa Psy rasowe
Inne nazwy Nippon Terrier, Terier Japoński
Nihon Teria - inaczej Teriery Japońskie.To niezwykle przyjacielskie czworonogi jednak są nieliczne; w Polsce są rasą unikalną. Nie podlegają próbom pracy

Rys Historyczny

Do utworzenia tej rasy posłużyły krótkowłose foksteriery przywiezione do Nagasaki z Holandii w XVII w. oraz małe psy legawe (myśliwskie) i drobne miejscowe pieski. W miastach portowych jak Kobe i Yokohama, japońskie teriery były cenione jako psy „dam”. Terier japoński jest żywego i wesołego usposobienia. Planowa hodowla ma swe początki około 1920 roku, ale utrwalenie dzisiejszego typu nastąpiło dopiero około roku 1930.

Wygląd

Budowa

Mały, elegancki, zwartej budowy pies o ładnie zarysowanej sylwetce. Stosunek między wysokością psa w kłębie i długością tułowia jest jak 1:1. Mózgo- i trzewioczaszka są tej samej długości.

  • Uszy: wysoko osadzone, dość małe, cienkie, w kształcie litery „V", opadające ku przodowi, mogą być zwinięte i odstawać na bok od brzegów czaszki.
  • Oczy: umiarkowane, owalne, ciemne.
  • Uzębienie: silne i białe, ze zgryzem nożycowym.
  • Ogon: dość cienki, kopiowany na wysokości trzeciego lub czwartego kręgu.

Szata i umaszczenie

Sierść krótka (około 2 mm), gęsta, błyszcząca i gładka. Gubi mało włosa.
Umaszczenie: trójkolorowe - głowa czarna podpalana z białymi znaczeniami lub biała w czarne łaty. Czarne lub koloru podpalania kropki na tułowiu.

Zachowanie i charakter

Inteligentne i przyjacielskie, lubią życie na łonie rodziny. Terier japoński jest żywego i wesołego usposobienia. Wyjątkowo aktywny, wesoły, czuły i żywy; dobry towarzysz innych psów. Kocha ludzi i przebywanie z nimi.

Zobacz też

Psy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki