FANDOM

How-to-train-your-dog-3-size-3

Parę przydatnych wskazówek, jak zostać przewodnikiem stada. ______________________________________________________________

Wiele rodzin posiada psy, ale które z tych psów są naprawdę dobrze ułożone i szczęśliwe? Największym błędem popełnianym przez ludzi jest uczłowieczanie psów. Jeżeli pies cię nie szanuje i nie uważa za przewodnika stada, nie będzie cię słuchał. Dlatego musisz być spokojna, pewna siebie i konsekwentna.

Pozycja w stadzie

Nie pozwalaj psu wchodzić na meble ani na łóżko. Jeżeli znajdzie się na twoim poziomie, w ten sposób podniesiesz jego pozycję w stadzie. Tak !Już od pierwszego dnia ustal zasady i granice. Twój pies traktuje cię jak innego psa, tyle że na dwóch nogach. Możesz być albo przewodnikiem stada, albo zajmować równorzędną pozycję ze swoim psem, albo mu podlegać. Jeżeli wykazujesz oznaki słabości, pies poczuje, że musi przejąć kontrolę.

Powitanie

Nigdy nie witaj psa przy drzwiach wejściowych. Twoje entuzjastyczne powitanie lub reprymenda za podskakiwanie tylko wywołują zamieszanie. Tak !Wejdź prosto do środka, połóż torby i zajmij się swoimi sprawami – udawaj (przez chwilę), że nie masz psa. A kiedy twój pies się uspokoi, powitaj go spokojnie.

Niepokój związany z rozstaniem

Nie rób zamieszania, kiedy wychodzisz. Tak !Regularnie rozstawaj się z psem, już od początku, na coraz dłuższy czas. Zostawiaj mu specjalną niespodziankę, kiedy wychodzisz, tj. zabawkę, która go zajmie.

Jazda samochodem

Nie unikaj jazdy samochodem z psem. Tak !Zacznij powoli. Najpierw wpuść psa do samochodu, otwórz okna, zamknij drzwi i spokojnie usiądź. Pochwal psa i daj mu nagrodę, jeżeli zachowuje się grzecznie. Możesz nawet go tam nakarmić. Następnym razem włącz silnik i posiedź w samochodzie. Później przejedź się dokoła domu. Powoli dawkuj napięcie, aż pies poczuje się w samochodzie swobodnie.

Tresura w domu

Nie karć psa, ani nie wkładaj jego nosa w odchody, jeżeli przydarzył mu się „mały wypadek” w domu. Jeżeli pies musi wyjść na spacer, a w pobliżu nie ma nikogo, kto by odczytał sygnały, po prostu załatwi się w domu. To zupełnie naturalne. Nie rób awantury – po prostu posprzątaj. Bądź sumienna i w ciągu dnia, i wieczorem. Wyprowadzaj psa na spacer tak często, jak możesz, zwłaszcza po jedzeniu i spaniu. Weź do ręki małą niespodziankę i wydaj komendę. Później, kiedy pies się już załatwi, pochwal go, daj mu nagrodę i zabierz do domu. W końcu sam zacznie domagać się wyjścia na spacer i za to również możesz go nagrodzić.

Uciążliwe szczekanie

Nie krzycz na psa za szczekanie – pomyśli, że chcesz się po prostu do niego przyłączyć. Tak !Przyciągnij jego uwagę – klaśnij mocno w dłonie, powiedz „dość!” i skieruj jego uwagę w inną stronę.

Ćwiczenia ruchowe

Nie myśl, że szybki spacer dookoła bloku zaspokoi potrzebę ćwiczeń ruchowych u dużego psa. To nie wystarczy. Psy szczekają, drapią, obgryzają i niszczą przedmioty, ponieważ są znudzone i sfrustrowane.

Zapewnij mu relaks fizyczny i stymulację psychiczną – to właśnie tu przydają się zajęcia z tresury. Socjalizacja, przebywanie w grupie z innymi psami i nauka stymulują mózg twojego zwierzaka.

Psy stróżujące

Nie myśl, że pies cię obroni, jeżeli jest trzymany na dworze. Gdy rzuci mu się kość, to odwróci jego uwagę – a jeżeli jesteś w niebezpieczeństwie, a pies nie jest przyzwyczajony do przebywania w domu, nie wejdzie tam, żeby cię obronić. Tak !Trzymaj psa ze sobą w domu, jako członka rodziny.

Kupowanie psa

Spraw sobie psa, który pasuje do twojego stylu życia i temperamentu. Jeżeli nie masz wiele miejsca, kup mniejszego lub mniej energicznego psa. Nie kupuj dwóch szczeniaków w tym samym czasie. Stworzą silną więź ze sobą nawzajem, w której nie będzie miejsca dla ciebie. Tak! Kup drugiego psa, kiedy już wytresujesz pierwszego. Będzie naśladował jego zachowanie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki