FANDOM

Artykuł
Grand Bleu De Gascogne
Grand Bleu De Gascogne1
Rasa psa/Nazwa Grand Bleu De Gascogne
Pochodzenie/Nazwa Irlandia
Sierść dropiata
Grupa Psy rasowe
Popularne też w: USA
Inne nazwy Large Blue Gascony Hound
Grand Bleu De Gascogne - pies uznawany przez wielu miłośników psów gończych za najbardziej dostojnego i szlachetnego spośród wszystkich ras francuskich.

Rysy historyczne

Pochodzenie grand bleu de gascogne nie jest pewne, ale to z całą pewnością rasa bardzo dawna. Została ukształtowana w starych francuskich prowincjach Guyenne i Gaskonii, i początkowo była używana do polowań na wilki, co trwało do końca ubiegłego stulecia. W USA pojawiła sie po raz pierwszy w końcu XVIII wieku.

Charakter

Psy są łagodne, przyjazne, aktywne, cierpliwe. Jako pies myśliwski-pracujący o silnym instynkcie łowieckim, potrzebuje dużo ruchu i przestrzeni.

Wygląd

Jest zwierzęciem dużym i silnym. Wyhodowany w suchym i gorącym regionie Midi, w południowo-zachodniej Francji, nie jest szybki, ale wykazuje niezwykłą wytrzymałość. Jego charakterystyczna dropiata maść jest typowa dla gończych pochodzących z tego regionu Francji.

  • Uszy: długie, nisko osadzone, zawijają się do środka.
  • Łapy: długie, owalne stopy o wyraźnych stawach, dobrze wykształtowane i muskularne uda, długie, silne przednie nogi, lekko pochyłe pęciny, mocne czarne pazury.
  • Głowa: wydłużona z wklęsłą czaszką, duży czarny nos, fałdy skóry na policzkach, opadające wargi.
  • Wzrost: 64-71 cm
  • Waga: 32-35 kg

Zobacz też

Psy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki