FANDOM

Eurasier
Eurasier 1.jpg
Rasa psa/Nazwa Eurasier
Pochodzenie/Nazwa Niemcy
Kolor Maść – ruda, czarna, szara, wilczasta. Niepożądane są białe znaczenia.
Sierść Sierść – krótka, gęsta
Grupa Working
Popularne też w: Niemczech
Inne nazwy Eurasian, Eurasian Dog
Eurasier – jedna z ras psów, należąca do grupy szpiców i psów pierwotnych, zaklasyfikowana do sekcji szpiców azjatyckich i ras pokrewnych. Typ lisowaty. Nie podlega próbom pracy.

Rys historyczny

Tworzenie rasy datuje się na początek drugiej połowy XX wieku. Celem jej powstania było odtworzenie dawnego psa syberyjskiego. Eurasier stworzony został w wyniku skrzyżowania Chow Chowa z wilczastym szpicem niemieckim i nosił wtedy nazwę wolf-chow. Twórcą rasy był Julius Wipfel, który wykorzystał psy chow chow m.in. z hodowli Charlotte Baldamus. Ze względu na bliskie pokrewieństwo osobników w jej hodowli uzyskiwała ona mocno ujednolicone fenotypowo psy. Wywarło to duży wpływ na nowo powstającą rasę. W późniejszym czasie, po wprowadzeniu do hodowli samojedów Wipfel zaproponował nazwę Eurasier. Oficjalnie została ona przyjęta w 1937 roku.

Wygląd

Szata i umaszczenie

  • Sierść – krótka, gęsta
  • Maść – ruda, czarna, szara, wilczasta. Niepożądane są białe znaczenia.

Zachowanie i charakter

Łatwy do wychowania, cichy, ale czujny. Jest lojalny i oddany właścicielom. Trudno akceptuje nowych członków rodziny.

Ciekawostki

  • Eurasiery wraz z Chow Chow i bobtailami posłużyły do powstania rasy psów o nazwie Elo.
  • Jedną z propozycji nowej nazwy dla dzisiejszych eurasierów była nazwa Lorentiner, na cześć Konrada Lorenza.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki