FANDOM

Dzień Kundelka

Kundelek o imieniu Filip

Filip kundelek.jpg
Dzień Kundelka – nieformalne polskie święto kundelka, czyli wszystkich wielorasowych psów, obchodzone corocznie 25 października, tj. w dzień po wejściu w życie ustawy o ochronie zwierząt. Data 25 października to również Dzień Ustawy o Ochronie Zwierząt, a miesiąc październik jest miesiącem dobroci dla nich.

Historia

W 2000 powstało Stowarzyszenie Przyjaciół Kundelka założone przez Krystynę z Warszawy, jednak ze względu na brak wystarczającego wsparcia musiało zostać rozwiązane. Pozostał Dzień Kundelka.

Obchody

Właściciele kundelków organizują w całej Polsce obchody Dnia Kundelka, by ich podopieczni mieli swoje święto. Organizują także swoje wystawy – wystawy kundelków.

Tego dnia schroniska dla zwierząt organizują dni otwarte i zachęcają do odwiedzenia schronisk w celu adopcji kundelków, których przebywa tam najwięcej, oraz innych zwierząt, jak również wspomożenia schroniska w postaci datków, karmy, koców. Niektóre schroniska prezentują swoich podopiecznych w newralgicznym punkcie miasta, np. na rynku, w szkole.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki