FANDOM

Dogue de Bordeaux
Dogue 2.jpg
Rasa psa/Nazwa Dogue de Bordeaux
Pochodzenie/Nazwa Francja
Kolor Brązowoczerwone umaszczenie o kufie rudej lub czarnej. Możliwe niewielkie białe znaczenia na piersiach i łapach
Sierść Szata miękka, krótka i delikatna.
Grupa Guardian Dogs
Popularne też w: Francji, wielkiej Brytanii, Niemczech, Polsce
Inne nazwy fr. dogue de Bordeaux,

niem. Bordeauxdogge, ang. bordeaux mastiff, dog de Bordeaux, mastif francuski

Dog z Bordeaux (oryginalna nazwa dogue de Bordeaux) – rasa psa zaliczana do grupy molosów w typie doga, wyhodowana we Francji jako pies stróżujący i do polowania. Współcześnie pełni również rolę psa-towarzysza. Nie podlega próbom pracy.

Rys historyczny

Jego krewnymi są najprawdopodobniej mastify angielskie oraz buldogi. Pies ten w przeszłości wykorzystywany był do walk psów oraz polowań. Dogue de Bordeaux to stara rasa francuska spokrewniona z mastifami, stąd też inna nazwa tego psa to mastif francuski.

Klasyfikacja FCI

W klasyfikacji FCI rasa ta została zaliczona do grupy II - Pinczery, sznaucery, molosy i szwajcarskie psy do bydła, sekcja 2.1 - Molosy typu mastifa.

Użytkowość

Niegdyś pies do polowań, bojowy, obronny i stróżujący, obecnie pies rodzinny i stróżujący.

Zachowanie i charakter

Współczesny dog z Bordeaux jest psem łagodnym, o zrównoważonym charakterze. Lubi towarzystwo dzieci. Sprawdza się jako pies obronny i stróżujący. Podczas wychowywania trzeba zachować konsekwencję. Należy mu zapewnić odpowiednią ilość ruchu. Pies raczej dla doświadczonych właścicieli.

Szata i umaszczenie

Brązowoczerwone umaszczenie o kufie rudej lub czarnej. Możliwe niewielkie białe znaczenia na piersiach i łapach. Szata miękka, krótka i delikatna.

Zdrowie i pielęgnacja

Pielęgnacja sierści jest bezproblemowa, pies ma bardzo krótką szatę.

Choroby

Schorzenia spotykane u tej rasy to dysplazja stawu biodrowego, schorzenia powiek oraz problemy z chrząstkami. Także zapalenie stawów i alergie skórne oraz choroby serca.

Popularność

Popularność rasy poza Francją wzrosła po ukazaniu się w 1989 roku filmu Turner i Hooch z Tomem Hanksem. W Polsce stała się bardziej popularna dzięki reklamom oraz serialowi Rodzina zastępcza, gdzie jednym z bohaterów jest pies rasy dog de Bordeaux, Śliniak.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki