FANDOM

Artykuł
Cocker Spaniel Amerykański
AmericanCockerSpaniel
Rasa Cocker spaniel amerykański
Inne nazwy Cocker Spaniel
Kraj pochodzenia USA
Kraj patronacki USA
FCI Grupa VIII, Sekcja 2,

nr wzorca 167

Wysokość 36 - 39 cm (psy)

34 - 36 cm (suczki)

Masa ok. 8-13 kg
Sierść/Kolor Szata jest gładka lub lekko sfalowana, jedwabista, gęsta, dłuższa niż u angielskiego cocker spaniela. Umaszczenie jest zróżnicowane.
AKC Sporting
ANKC Grupa 3 (Gundogs)
CKC Grupa 1 - Sporting Dogs
UKC Grupa 4 - Gun Dog
Cocker spaniel amerykański – jedna z ras psów, należąca do grupy psów aportujących, płochaczy i psów wodnych. Zaklasyfikowana do sekcji płochaczy. Typ wyżłowaty.

Według klasyfikacji FCI nie podlega próbom pracy.

Rys historyczny

Rasa pochodzi od cocker spanieli angielskich, które około 1880 roku sprowadzono do Ameryki. Tu w latach 30. XX wieku uznano je za oddzielną rasę. W Anglii uczyniono to 35 lat później. W amerykańskich warunkach bardziej przydatny był mniejszy pies (polowano na drobniejsze niż w Anglii ptactwo), dlatego dążono do zmniejszenia jego rozmiarów.

Wygląd

Budowa

  • głowa jest mocno zaokrąglona, czaszka z wydatnymi kośćmi pod brwiami; kufa krótsza niż u angielskiego cocker spaniela. Stop bardzo wyraźnie zaznaczony.
    • oczy od orzechowych do czarnych, pożądane jak najciemniejsze; okrągłe w kształcie.
    • uszy zwisają, osadzone na poziomie oczu lub poniżej ich dolnej krawędzi.
  • tułów jest zwarty, optycznie mocny, głęboka klatka piersiowa.
    • ogon jest noszony na wysokości grzbietu lub tuż ponad nim

Szata i umaszczenie

Szata jest gładka lub lekko sfalowana, jedwabista, gęsta, dłuższa niż u angielskiego cocker spaniela. Umaszczenie jest zróżnicowane.

Zachowanie i charakter

Psy tej rasy są łagodne, energiczne. Kochają człowieka. Nie sprawiają większych problemów, kiedy zostają same w domu.

Użytkowość

Dziś najczęściej jest hodowany jako pies rodzinny, do towarzystwa. W 1995 roku uznawany był za jedną z najpopularniejszych ras w USA.

Zdrowie i pielęgnacja

Rasa o bujnej szacie, ale nie sprawiającej większych problemów przy systematycznej pielęgnacji. Kąpiele, strzyżenie i czesanie raz na 2-4 tygodnie. Uwielbia towarzystwo człowieka, bez znaczenia czy na kanapie w domu, czy na dłuższym spacerze, pies dla każdego. Lubi spacerować, ale dłuższe wycieczki nie są konieczne.

Zobacz też

Psy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki