FANDOM

Artykuł
Chesapeake Bay retriever
Bay retriever 8
Rasa psa/Nazwa Chesapeake Bay retriever
Pochodzenie/Nazwa USA
Kolor Umaszczenie występuje od żółtobrązowego do ciemnobrązowego.
Sierść Szata jest szorstka, krótka, z gęstym wełnianym podszerstkiem
Grupa Sporting Dogs
Popularne też w: USA, Polsce, Anglii, Wielkiej Brytanii
Inne nazwy Chesapeake Bay retriever, retriever,
Chesapeake Bay Retriever - jedna z ras psów, należąca do grupy psów aportujących, płochaczy i psów dowodnych. Zaklasyfikowana jest do sekcji psów aportujących. Typ wyżłowaty. Podlega próbom pracy.

Rys historyczny

Pochodzi z rejonu zatoki Chesapeake leżącej na wschodnim wybrzeżu USA. Przodkami rasy była para szczeniąt uratowana z rozbitego statku.

Wygląd

Szata jest szorstka, krótka, z gęstym wełnianym podszerstkiem. Umaszczenie występuje od żółtobrązowego do ciemnobrązowego.

Użytkowość

Chesapeake Bay Retriever pełni funkcje psa myśliwskiego lub psa towarzyszącego.

Zachowanie i charakter

Chesapeake Bay Retrievery są przyjacielskie, inteligentne, posłuszne, czujne i energiczne. Lubią pływać. Z natury bywają uparte i niezależne, ale dobrze wyszkolone są zdyscyplinowane. Zawsze chętne do pracy, choć nie tak łatwe do ułożenia jak labradory. Rekompensują to ogromnym zapałem, z jakim wykonują wszelkie polecenia. Potrzebują bliskiego kontaktu z rodziną. Wobec obcych powściągliwe. Sprawdzają się w roli psa stróżującego. Bywają agresywne wobec obcych psów.

Zdrowie i pielęgnacja

Psy tej rasy potrzebują dużo ruchu. Zdarzają się problemy z dysplazją stawu biodrowego i dziedziczne choroby oczu.

Pielęgnacja sierści u psów wystawowych i nie wystawowych tej rasy jest podobna i wymaga odpowiednich narzędzi do trymowania, wyczesywania, degażowania oraz masowania sierści. Oczy i uszy wymagają regularnej kontroli i w razie potrzeby delikatnego oczyszczania. Systematyczna praca pielęgnacyjna pomaga uzyskać kontrolę nad zachowaniem psa podczas wyczesywania i pozwoli uniknąć sytuacji, kiedy nie pozwala zająć się niektórymi partiami ciała i zmusza do ich ominięcia.

Jest kilka miejsc u psów sportowych, gdzie martwy włos ma tendencję do utrzymywania się: przód barków oraz przód przednich i tylnych łap.

Zobacz też

Psy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki