FANDOM

Charcik włoski
Ch włoski 2
Pochodzenie/Nazwa Włochy
Kolor jednolite, czarne, szare, błękitne lub płowe
Sierść krótka, delikatna, miękka
Grupa Charty
Popularne też w: Litwa, Czechy, Chiny, Francja, Niemcy
Inne nazwy piccolo levriero italiano,

italian greyhound, lewretka

Charcik włoski - (oryginalna nazwa piccolo levriero italiano) – rasa psa zaliczana do grupy chartów, powstała w czasach starożytnych, użytkowana jako pies myśliwski, wyścigowy i pies-towarzysz. Nie podlega próbom pracy.

Historia

Ch włoski 7

Szczeniaki charcika włoskiego

 Psy o budowie charcika włoskiego znane były już w epoce brązu. Rasa pochodzi z północnej Afryki, gdzie była hodowana już w czasach starożytnych. W V wieku p.n.e trafiła do Włoch. W XVIII wieku hodowle tej rasy przeżywały swój progres we Włoszech, Niemczech, Anglii i Francji.

FCI - klasyfikacja

W Klasyfikacji FCI rasa ta została zaliczona do grupy X – charty, sekcja chartów krótkowłosych. Zgodnie z klasyfikacją amerykańską, należy do grupy psów ozdobnych i do towarzystwa.

Wygląd

Budowa

  • głowa: smukła
  • oczy: duże
  • uszy: cienkie, smukłe, klapnięte
  • tułów: smukły
  • ogon: cienki, długi

Umarszczenie oraz szata

Sierść krótka, delikatna; umarszczenie jednolite, czarne, szare, błękitne lub płowe („izabelowate”); białe znaczenia dopuszczalne jedynie na piersi i na palcach.

Charakter i zachowanie

Inteligentne, uczuciowe, łagodne, wesołe i aktywne. Żyją w zgodzie z innymi domownikami, nadają się do hodowania w stadzie.

Użytkowość

Jest wykorzystywany jako pies do towarzystwa, a także jako pies myśliwski i wyścigowy. Poluje kierując się wzrokiem.

Pielęgnacja i zdrowie

Nie wymaga większych zabiegów; uwagę należy zwrócić na higienę uzębienia (stosunkowo często występuje kamień nazębny). Ułożenie pod warunkiem konsekwencji nie jest trudne. Rasa aktywna, wymaga ruchu.

Galeria

Zobacz więcej zdjęć!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki