FANDOM

Bouvier des Flandres
BouvierDesFlandresKufa.jpg
Inne nazwy Flandryjski pies zaganiający, Vlaamse koehond, Flanders Cattle Dog, Owczarek Flandryjski, Belgian Cattle Dog
Charakterystyka Bouvier des Flandres to rasa psów czujnych, aktywnych i pojętnych. Cechuje je lojalność i odwaga. Nieufne wobec obcych, czasem uparte. Zrównoważone, cierpliwe w stosunku do dzieci.
Waga 35 - 41 kg
Wysokość 63 - 67 cm
Sierść Sierść strzyżona jest miękka.
Umaszczenie Umaszczenie jest płowe (niewskazane), szare lub z czarnym nalotem, czarne pręgowane, włos twardy i szorstki, jeżeli pies jest trymowany.
Kraj pochodzenia Belgia i Francja
Kraj patronacki Holandia
Klasyfikacja Grupa I, Sekcja 2,

nr wzorca 191

Bouvier des Flandres - jedna z ras psów, należąca do grupy psów pasterskich i zaganiających, zaklasyfikowana do sekcji psów zaganiających. Typ wilkowaty, dogowaty. Podlega próbom pracy.

Rys historyczny

Przodkami tej rasy były psy zaganiające żyjące we Flandrii. Na tamtych ziemiach znane były pod nazwą "vuilbaard" (tłumaczone jak brudna broda) lub "koehond" (pies do krów). Te brodate psy często spotykano pomiędzy Lys a wybrzeżem Morza Północnego. Pod względem wielkości były bardzo zróżnicowane, na przykład handlarze bydłem woleli psy mniejsze, bardziej pomocne w kłusownictwie. W 1910 roku na wystawie w Brukseli pojawiły się dwa osobniki tej rasy, a w 1922 został utworzony Klub Flandryjskich Psów Zaganiających. Po drugiej wojnie światowej okazało się, że aby rasa nie wyginęła trzeba było ją odtworzyć. Ocalałe osobniki zachowane w Antwerpii i Holandii krzyżowano z owczarkami pikardyjskimi.

Wygląd

Budowa

Bouvier des Flandres to pies o masywnej i krępej sylwetce. Z wyglądu przypomina sznaucera olbrzymiego.

Szata i umaszczenie

Umaszczenie jest płowe (niewskazane), szare lub z czarnym nalotem, czarne pręgowane, włos twardy i szorstki, jeżeli pies jest trymowany. Sierść strzyżona jest miękka.

Zachowanie i charakter

Bouvier des Flandres to rasa psów czujnych, aktywnych i pojętnych. Cechuje je lojalność i odwaga. Nieufne wobec obcych, czasem uparte. Zrównoważone, cierpliwe w stosunku do dzieci.

Użytkowość

Bouvier des Flandres dawniej używane były do pędzenia bydła i ciągnięcia wózków z mlekiem, obecnie jest to pies obronny i stróżujący.

Zdrowie i pielęgnacja

Pielęgnacja wymaga konsekwencji, pies powinien być czesany oraz trymowany w zależności od potrzeby. Jeżeli pies jest wystawiany wymagany jest włos odpowiedniej długości.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki