Fandom

Psiaki Wiki

Boston Terrier

405stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Boston Terrier
Someone likes sitting in the sun.jpg
Rasa psa/Nazwa Boston Terrier
Pochodzenie/Nazwa U.S.A
Kolor Pręgowane, focze, czarne z łatami
Sierść krótka, gładka lśniąca, delikatna
Grupa Teriery
Popularne też w: Polsce, Anglii, Czechach, Litwie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie.
Inne nazwy Boston Bull, Boston & Bull terrier.
Boston terrier - rasa ta należąca jest do grupy psów do towarzystwa, zaklasyfikowana do sekcji małych psów molosowatych. Zgodnie z klasyfikacją amerykańską, należy do grupy psów użytkowych. Nie podlega próbom pracy.

Ogólnie

Pierwsza rasa wychodowana w USA w połowie XIX wieku w Bostonie. Jest wynikiem eksperymentów hodowlanych w których dokonywali woźnice bogatych ludzi, krzyżując za sobą psy (różnych ras) swich pracodawców. W wyniku takich krzyżówek urodził się pies o imieniu Hooper's Judge - mieszanka buldoga i angielskiego teriera. Był duży, ważył około 14 kg. Następnie skrzyżowano go z mniejszą skuczką, podobnie, jak jej syna. Ich potomstwo było krzyżowane z buldogami francuskimi. To dało początek rasie, którą nazwano amerykański bull boston terrier. Długa, prawda? Utwożono także klub miłośników tej rasy. W końcu fani zaczeli protestować, że nazwa do niej nie pasuje, więc zmieniono ją na boston terrier. Amerykański Cennel Club uznał ją dopiero w 1893 r. Ten mały, i elegancki piesek szybko zyskał ciutkę popularności w całej ameryce!

Galeria

Jeśli chcesz zobaczyć całą galerię, kliknij tutaj!

Więcej w Fandom

Losowa wiki