FANDOM

Boerboel
Boerboel 3
Rasa psa/Nazwa Boerboel
Pochodzenie/Nazwa RPA(Republika Południowej Afryki)
Kolor karmelowo - czarny(odcień podpalany);

występują osobniki o umaszczeniu szarym, żółtym, brązowym lub pręgowanym. SABT dopuszcza nawet łaciate.

Sierść krótka, gładka
Grupa Molosy
Popularne też w: RPA, Polsce
Inne nazwy ang. african boerboel, south african mastiff,

buldog Burów

Boerboel – rasa psa w typie molosa, wyhodowana w RPA, użytkowana jako pies obronny, stróżujący i pies-towarzysz. Zarejestrowana początkowo tylko w RPA, stopniowo zyskała popularność na całym świecie. Aktualnie rejestrowana jest również w Polsce.

Do południowej Afryki przodkowie tej rasy trafili wraz z Burami. Były to głównie psy w typie mastifa i buldoga. Krzyżowały się z psami rdzennych mieszkańców – Hotentotów.

Wygląd

Głowa

Duża, choć proporcjonalna do reszty ciała.

Ogon

Często kopiowany, lecz nie jest to wymogiem rasy.

Szata i umaszczenie

Temperament

Boerboele są psami ze skłonnością do dominacji, lecz po odpowiednim szkoleniu nie powinny sprawiać problemów. Jako duże psy z silnym instynktem terytorialnym muszą być socjalizowane z otoczeniem od szczenięcia. Z powodu skłonności do ataku na obcych, źle ułożone osobniki mogą stanowić zagrożenie dla otoczenia. Potrzebują kontaktu z właścicielem i zostawione w domu na długi czas mogą mieć skłonności destruktywne. Z reguły uczone są nie warczeć na ludzi, nawet na swoim terenie, w czasie obecności właściciela, jednak wciąż pozostają bardzo czujne i nieufne.

Użytkowość

Ich pierwotnym przeznaczeniem była ochrona zwierząt gospodarskich przed dzikimi zwierzętami (szakale, cywety, hieny, pantery). Wykorzystywane były przez farmerów również do zaganiania bydła.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki