FANDOM

Artykuł
Owczarek francuski beauceron
BeauceronKufa.JPG
Rasa Owczarek francuski beauceron
Inne nazwy Beauceron, Owczarek francuski z Beauce, Bas Rouge, Berger de Beauce
Kraj patronacki Francja
FCI Grupa I, Sekcja 1,

nr wzorca 44

Wysokość 65 - 70 cm (psy)

61 - 68 cm (suczki)

Masa 30-50 kg
Sierść/Kolor Włos jest krótki, mocny i gruby, z podszerstkiem w jaśniejszym kolorze. Kolor czarny podpalany lub arlekin (czarny podpalany w biało-szare łaty).
AKC Herding
UKC Grupa 6 - Herding Dog

Owczarek francuski Beauceron - jedna z ras psów należących do psów pasterskich i zaganiających, zaklasyfikowana do sekcji psów pasterskich (owczarskich). Podlega próbom pracy.

Rys historyczny

Owczarek francuski krótkowłosy miał prawdopodobnie tych samych przodków co briard. Wcześniej uważany był jedynie za krótkowłosą odmianę briarda. Nazwa rasy beauceron jest związana z miejscem jego pochodzenia - regionem Beauce.

Wygląd

Budowa

Pies mocnej budowy, ale nie ociężały. Spotyka się psy zarówno z ciętymi, jak i nieciętymi uszami.

Szata i umaszczenie

Włos jest krótki, mocny i gruby, z podszerstkiem w jaśniejszym kolorze. Kolor czarny podpalany lub arlekin (czarny podpalany w biało-szare łaty).

Zachowanie i charakter

Chętny do pracy i odważny. Nieufny wobec obcych, inteligentny, zaciekle broni swojego pana. Należy unikać osobników bojaźliwych. Przystosowuje się do życia w mieszkaniu. Psy mogą być agresywne wobec innych samców, szczególnie dużych ras. Wymaga konsekwentnego i doświadczonego właściciela. Sprytny, uważny, aktywny i czasami uparty. Jeśli wychowany z dziećmi świetnie się z nimi dogaduje.

Użytkowość

Wykorzystywany jako pies stróżujący i pasterski, także jako przewodnik ludzi niewidomych.

Zdrowie i pielęgnacja

Łatwy w pielęgnacji, wymagający sporej dawki codziennego ruchu.

Popularność

W Polsce psy tej rasy są mało popularne.

Wiek

Psy tej rasy żyją 10-13 lat.

Zobacz też

Psy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki