FANDOM

Alaskan klee kai
A. klee 1
Rasa psa/Nazwa Alaskan klee kai
Pochodzenie/Nazwa USA
Kolor umaszczenie podobne do Husky'iego
Sierść długa,z puszystym ogonem
Grupa Northern Breed
Popularne też w: USA, Syberii
Inne nazwy klee kai
Alaskan klee kai – północna rasa psa w typie szpica. Nazwa klee kai wywodzi się z języka Inuitów, gdzie oznacza mały pies.

Rys historyczny

Rasa ta została wyhodowana w Wasilla (Alaska) w połowie lat 70. XX wieku przez Lindę S. Spurlin i jej rodzinę, zainspirowaną przypadkowo skojarzonym alaskan husky z małym psem. Utworzono ją na bazie husky syberyjskiego i psów w typie alaskan husky oraz schipperke i american eskimo dog tak, aby zmniejszyć rozmiar psów jednocześnie unikając karłowatości.

Pierwotnie rasa nazywała się klee kai. W 1995 roku zmieniono jej nazwę na alaskan klee kai. United Kennel Club zarejestrował wzorzec rasy 1 stycznia 1997. Wyselekcjonowano trzy odmiany różniące się wielkością: toy, miniatura i standard.

Zachowanie i charakter

Alaskan klee kai są bardzo energiczne, przez co nie nadają się dla wszystkich. Jednak w odpowiednich warunkach są wspaniałymi towarzyszami. Są przyjacielskie, do obcych odnoszą się z rezerwą. Jest to pies inteligentny, delikatny i oddany.

Zdrowie i pielęgnacja

Rasa ta nie ma większych kłopotów ze zdrowiem. Ze względu na swoje rozmiary mogą być trzymane w mieszkaniu pod warunkiem, że zostanie im zapewniona odpowiednia, codzienna dawka ruchu. Powinny być regularnie szczotkowane. Żyją do 14 lat.

Galeria

Psy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki